סוף שנת הכספים ציוד משרדי כהוצאה מוכרת

כיצד נהנים מהחזר הוצאות על ציוד משרדי

כשבית עסק מבצע עסקה שנועדה לפעילות שלו, זו נחשבת הוצאה מוכרת על ידי המדינה. הוצאה עליה הוא לא צריך לשלם מס ויכול לקזז אותה בסוף השנה. רכישת ציוד משרדי, היא דוגמא נהדרת להוצאה מוכרת מקובלת. 

 

מדינת ישראל, כידוע, גובה מסים מבעלי עסקים ובעלי מקצוע בשני אופנים. מס ישיר בעזרת מס הכנסה ומס עקיף, קרי מע”מ. במקרה כזה, אחוז מסוים מסך העסקה (נכון לנובמבר 23, הוא עומד על 17 אחוז) היא מבקשת שבית העסק יגבה מהלקוח ויעביר למדינה. מס זה קיים על מוצרים, שירותים ועסקאות שונות.

בעל עסק שגובה מע”מ, יכול גם להרוויח מכך. כשהוא מבצע הוצאות הנחשבות על ידי המדינה כ”הוצאה מוכרת” אז המע”מ שהוא משלם עליהן מתקזז בדוח החודשי, וכן בדוח השנתי, במסגרת מס תשומות.

סוף שנת הכספים ציוד משרדי כהוצאה מוכרת – עושים סדר בעניין

מה זו הוצאה מוכרת ומדוע המדינה יצרה את המינוח הזה?

הוצאה מוכרת זו רכישה של מוצר או שירות, הנדרשים לפעילות העסק. הדוגמא הטובה ביותר לכך, הוא ציוד משרדי. שום משרד או עסק אחר לא יכול להתקיים בלי כלי כתיבה, ריהוט משרדי, מגרסות, מחשבים או אמצעים אחרים.

אלו הוצאות הנחשבות מוכרות מאחר וכל אחד מהמוצרים חיוניים לפעילות העסק. בלעדיהם העסק לא יכול לבצע את עבודתו בצורה סדירה. לכן, המדינה מכירה בהוצאות עליהם, כהוצאה מוכרת שלא צריך לשלם עליהן מע”מ וניתן לקזז אותן בדוח השנתי.  

ישנן שתי סיבות לגישה זו:

סיבה ראשונה: המדינה יודעת שללא האופציה של הוצאה מוכרת על ציוד משרדי קבוע, בעלי עסקים רבים יתקשו לעמוד בהוצאות ויתקשו להפעיל את העסק שלהם בצורה סדירה.

סיבה שנייה: המדינה מסיקה שבעל העסק משלם מסים באופן ישיר או עקיף דרך הפעילות שלו, ולכן באופן עקיף, כן משלמים על הוצאות כאלו את המס הרלוונטי.

כיצד נהנים מהחזר הוצאות על ציוד משרדי?

על פי הגדרות המדינה, ישנן שתי קטגוריות המאפשרות לציוד משרדי להיחשב הוצאה מוכרת:

1.רכוש קבוע – ציוד משרדי קבוע ששמש את המשדד בטווח הארוך. למשל מגרסות, לוח מחיק, ריהוט משרדי, ציוד היקפי למחשב וכדומה.

2.הוצאות שוטפות – ציוד משרדי שוטף, הכוונה לציוד שיש לרכוש באופן קבוע. לדוגמא, כלי כתיבה, מוצרי נייר, ועוד.

כל בית עסק שרוכש ציוד משרדי, קבוע או שוטף, מגיש על כל הוצאה שהוא מבצע קבלה, ואז בדוחות התקופתיים והשנתיים, נעשים כל החישובים הרלוונטיים בשביל לבצע את הקיזוזים הנדרשים, וכן בשביל לראות האם מגיע לו עקב כך החזר כספי על תשלום מס גבוה מדי.

חשוב להדגיש, במקרה של ציוד משרדי שוטף ההנחה הרווחת של רשויות המס שהדבר הוא רלוונטי ולכן הבדיקות פחות מחמירות. לעומת זאת, במקרים של ציוד משרדי קבוע, הבדיקות יהיו יותר מקיפות, על מנת לוודא שאכן ההוצאות מיועדות לבית העסק ולא לצרכים פרטיים.

לסיום, אנחנו מזמינים בסוף השנה כל בעל בית עסק או בעל מקצוע לפנות אל המדריך – חנות לציוד משרדי, לרכוש אצלנו ציוד משרדי קבוע או שוטף. כך תוכלו לקבל את ההחזרים הרלוונטיים עבורכם.

עושים סדר בבחירת סוג מחברת
קרא/י עוד >>
כיצד ליצור סביבת עבודה פרודוקטיבית ומעוררת השראה
קרא/י עוד >>
קרא/י עוד >>
1 2 3 4 6
עגלת הקניות שלי0
אין מוצרים בעגלה!
המשך בקניות
0